Předmětem veřejné zakázky je zpracování Strategického plánu rozvoje
města České Budějovice pro období 2014-2020, který se stane nástrojem
intervence v oblasti rozvoje města. Předpokládaná cena zakázky je 1,000,000 Kč a otázkou tedy je, co od ní město vlastně očekává.
Smysl a cíle strategického plánování rozvoje města
Základním smyslem realizace SP města České Budějovice je dosažení cílového stavu vyjádřeného strategickou vizí. K naplnění vize by měly směřovat strategické a specifické cíle obsažené ve 4 prioritních osách. Každá prioritní osa má svůj program realizace obsahující záměry i konkrétní úkoly a projekty, které by měly přispět k dosažení požadovaných změn. SP tak kombinuje realizaci dlouhodobých záměrů s potřebnými krátkodobými aktivitami / Strategický plán města České Budějovice 2008-2013.
Předtím, než bude podobná zakázka vypsána, by město mělo udělat analýzu, jak vlastně funguje či nefunguje stávající strategický plán. Na základě toho by pak mělo posuzovat jednotlivé nabídky. Nedovedu si představit, že by jakákoliv soukromá firma s obratem dvě miliardy investovala do strategického plánování na šest let pouze 0,05 procenta ročního rozpočtu. Možná proto nám to tady nefunguje. Není jasné CO, PROČ, JAK, KDY, ZA KOLIK a KDO JE ODPOVĚDNÝ ...
PS. Srovnání s hokejovým klubem je pouze ilustrativní a nijak nezpochybňuje dotace sportu a jeho význam pro občany a propagaci města. Zarážející je spíše investice, kterou chce město vložit do dvou nejdůležitějších dlouhodobých strategických dokumentů (SP a ÚP). Oba dva mají teoretickou výhodu, že jsou zpracovnány nezávislými profesionálními odborníky, tudíž nejsou politickým programem, ale konceptem, který přežije více jak jedno volební období.
Předtím, než bude podobná zakázka vypsána, by město mělo udělat analýzu, jak vlastně funguje či nefunguje stávající strategický plán. Na základě toho by pak mělo posuzovat jednotlivé nabídky. Nedovedu si představit, že by jakákoliv soukromá firma s obratem dvě miliardy investovala do strategického plánování na šest let pouze 0,05 procenta ročního rozpočtu. Možná proto nám to tady nefunguje. Není jasné CO, PROČ, JAK, KDY, ZA KOLIK a KDO JE ODPOVĚDNÝ ...
PS. Srovnání s hokejovým klubem je pouze ilustrativní a nijak nezpochybňuje dotace sportu a jeho význam pro občany a propagaci města. Zarážející je spíše investice, kterou chce město vložit do dvou nejdůležitějších dlouhodobých strategických dokumentů (SP a ÚP). Oba dva mají teoretickou výhodu, že jsou zpracovnány nezávislými profesionálními odborníky, tudíž nejsou politickým programem, ale konceptem, který přežije více jak jedno volební období.
O tom jakým způsobem jihočeská města přistupují k územnímu plánování se můžete dočíst ZDE
Text / Mirek Vodák
V komunikační strategii je například zřízení webového informačního serveru s termínem realizace 2008 nebo vydávání tiskových zpráv o stavu realizace 4krát ročně ... pokud víte, kde se to dá najít, dejte sem prosím odkaz. MV
OdpovědětVymazatNo já vidím ve Strategickém plánu jeden zásadní problém. On totiž v podstatě ve všem vidí nějakou možnost zkvalitnění, podpoření, vylepšení, vytvoření atd., ale to není strategie. Ať se totiž udělá cokoliv, tak pak město může říct, že to je uděláno v rámci strategického plánu, ale jestli je to dobře, nebo ne? Jediná strategie současného strategického plánu tak je příležitost čerpat dotace v podstatě na cokoliv... TZ
OdpovědětVymazatJo a teda ještě k tomu chybějícímu slovu architektura. Kdyby někdo opravdu hledal nástroje pro realizaci jednotlivých bodů Strategického plánu (a tím nemyslím dotační programy, úředníky atd.), tak by mu zřejmě v 90ti % případů vyšlo, že právě kvalitní architektura je oním nástrojem... TZ
OdpovědětVymazatJo, to je dobré téma na příště. Nezapomeň. MV
Vymazat